1.
A gyógytornász munkája az egészségügyben
Vörös Petra - Gyógytornász
10:15 - 11:15
408. terem
Ha érdekel az emberi test, de más szemszögből szeretnél foglalkozni vele, mint az orvosok, akkor ez a szakma érdekes lehet számodra. A gyógytornász az orvossal, és egyéb társszakmákkal (masszázs, dietetika, edző, fizikoterapeuta) dolgozik együtt. Az emberi test olyan mint egy rejtvény, amit meg kell fejteni ahhoz, hogy segíteni tudjunk a betegségeken, illetve meg tudjuk előzni azokat. Minden orvosi szakterület mellett ott vannak a gyógytornászok, hogy a pácienseket végigvezessék a rehabilitáció minden lépésén. Szívesen mesélek milyen szakterületei vannak a gyógytornának, milyen munkalehetőségek vannak az iskola után. Ha nem akarsz egész nap egy helyben ülni vagy állni, itt egész nap mozgásban lehetsz.
2.
Alapvető önvédelmi ismeretek
Szabolcs Gergely - Önvédelmi Műhely, oktató - (Sakura Egyesület)
10:15 - 11:15
407. terem
Az önvédelem lényege nem a harc, hanem hogy elkerüljük a bajt, vagy ha bajba kerültünk, a lehető leggyorsabban megpróbáljunk menekülni. Ehhez valóban szükség lehet némi technikai ismeretre is, de ennél is fontosabb a hatékony megelőzés, a tudás, a kockázatok ismerete, az, hogy felismerjük, mivel állunk szemben, mik a támadások felismerhető mintái, és mit tehetünk azok elkerüléséért.
3.
Mesterséges intelligencia velünk vagy ellenünk?
Mandácskó Zoltán - PPKE, stúdiómérnök
10:15 - 11:15
307. terem
Karunk indította el Magyarországon elsőként a M.I. képzését és kutatási, fejlesztési irányaink a mesterséges intelligencia köré vannak szervezve. Hallgatóinkat arra tanítjuk, hogy hogyan boldoguljanak az életben, a munkahelyükön a M.I. segítségével. Hogyan tud boldogulni ezzel egy diák a középiskolában, hogy etikusan használja.
4.
Egy ökológus hétköznapjai
Eötvös Csaba - SOE ERTI Ökológiai és Erdőművelési Osztály
10:15 - 11:15
306. terem
Mit csinál egy ökológus? Kutatói életpálya. Kutatói gondolkodásmód.
5.
Kamaszkor? Megélni! Nem túlélni!
Csiba Péter - ecomDATA GmbH, CTO
10:15 - 11:15
305. terem
A kamaszkor életünk egyik legnehezebb része, amelyet aztán felnőttként hajlamosak vagyunk elfelejteni. Ma a kamaszok helyzete a régi korokhoz képest egyszerű - valójában rengeteg lelki nehézség nyomja e korosztály vállát. Az előadás lényege, hogy hogyan lehet ezt a korszakot megélni, nem pedig túlélni. Hogyan lehet önmagunkra figyelni, megtalálni és megtartani a határainkat, és mire kell figyelni, hogy a kamaszkor végén egy boldog egészséges felnőtt szülessen meg. Kis pszichológia, integrálelmélet, saját tapasztalatok, őszintén, tabuk nélkül. Egy kiegyensúlyozottabb, egészségesebb korosztályért.
6.
Mire jó egy Matematika BSc?
Kovács Botond - Universität Wien - Data Science MSc hallgató, OMV - Data Science gyakornok
10:15 - 11:15
302. terem
Középiskolásként a Matematika szak rémisztőnek és absztraktnak hangozhat, de engedjétek meg, hogy eloszlassam ezt a tévhitet. Előadásom során elmesélem, miképp esett a választásom az ELTE Matematika BSc-re, milyen volt az egyetemi élmény, és mire hasznosítható az ott megszerzett tudás. Emellett beszélek gyakornoki tapasztalataimról különböző területeken, valamint a Data Science világáról, amibe egy fél éve belecsöppentem.
7.
A családtörténet haszna
Dr. Pál Ferenc - Magyar Nemzeti Levéltár Vas Megyei Levéltára, főlevéltáros
10:15 - 11:15
303. terem
Mi a különbség családfa- és családtörténet kutatás között. Mennyiben határozza meg identitásunkat származásunk, illetve az, ha minél többet tudunk családunkról?
8.
Továbbtanulás Bécsben
Molnár Kata, Hirschbok Hanna - Diák (FHWien der WKW, Fachhochschule des BFI Wien)
10:15 - 11:15
304. terem
Érdekel az ausztriai továbbtanulás? Ha kíváncsi vagy milyen egy nemzetközi nagyvárosban, Bécsben egyetemre járni, most megismerhetsz két egyetemet, az oktatási rendszert, a bécsi életet és igyekszünk bármilyen kérdésre is válaszolni!
9.
Mi a személyiség?
Schütz Brúnó - ELTE pszichológia alapszak, 3. év ; Nyelv és Agy Kutatócsoport
10:15 - 11:15
029. terem
A pszichológia területeinek egyike a személyiséglélektan, amelynek fő feladata az emberi személyiség, a viselkedésmintázatok leírása és értelmezése, ezáltal bizonyos szempontból az emberek csoportosítása. A legtöbb személyiségteszttel bár nagyon kritikusan kell bánni, hiszen ma már tudjuk, hogy a személyiség mennyire összetett, mégis hasznos önismereti alapot tudnak nyújtani, és érdekes lehet megvizsgálni, hogy mit tudunk vagy gondolunk magunkról, hogyan látnak minket mások, és mindez hogyan egyeztethető ez össze a pszichológia eszközeivel. Ezen a közös alkalmon a pszichológia alapterületeinek rövid bemutatása után néhány gyakorlat és személyiségteszt bemutatásán keresztül ismerjük meg a személyiségleírás alapvető módszereit. Ezáltal egy izgalmas pszichológiai témába tekinthetünk bele, s közben akár néhány érdekes önismereti gondolattal is gazdagodhatunk a közösen kipróbált személyiségtesztek vagy feladatrészletek által.
10.
Műszaki fejlesztő KKV stabilitása a mindennapokban
Lágler Gergely - Xtalin Mérnöki Tervező Kft.
10:15 - 11:15
102. terem
Beszélgetős előadásomban be szeretném mutatni Nektek, hogy: 1 - mit jelentenek számunkra a Kristálytiszta Elektronika tananyagok, 2 - milyen autóipari fejlesztésekkel foglalkozunk (példákkal), 3 - milyen projektmenedzsment/pénzügyi/HR problémákkal lehet szembesülni egy ~6 fős cég esetében, és mik ezekre a megoldások.
11.
Új terápiás célpontok keresése a rákkutatásban
Sánta Ádám - PhD hallgató (Szegedi Tudományegyetem, Szegedi Biológiai Kutatóközpont)
10:15 - 11:15
034. terem
Előadásom során bemutatom kutatócsoportunk egyik főbb profilját, melyben új kemoterápiás célpontokat keresünk. Az előadás során a saját projektemen keresztül bemutatom hogy épül fel egy kutatás az első lépésektől kezdve, egészen a publikációig.
12.
Nukleáris szimfónia: a neutronok és atommagok tánca
Bödör Gábor - Hallgató (BME TTK fizikus (NTI))
10:15 - 11:15
217. terem
Az előadás során során szemléletesen áttekintjük az atommagot összetartó erőket, megválaszoljuk a kérdést: mitől stabil vagy instabil egy atommag? Megnézzük egy szabad neutron életének legfontosabb lehetséges történéseit, majd betekintünk a láncreakció folyamatába, illetve egy ezen alapuló reaktor tervezésének szépségeibe és nehézségeibe.
13.
Királyság-e a bíróság?
Fejes Fruzsina - Pesti Központi Kerületi Bíróság, bíró
10:15 - 11:15
401. terem
A jog világa iránt érdeklődőknek szeretném bemutatni a klasszikus jogi hivatásrendek (bíró, ügyész, ügyvéd) pályamodelljét, illetve ha lesz rá önként jelentkező, egy “próbatárgyalás” keretében eljátszanánk egy bírósági tárgyalást, amiben a szereplőket (ügyész, védő, vádlott, tanúk) a diákok testesítenék meg.
14.
Tesla vagy lovaskocsi?
Ferenczi Balázs - Joanneum Research, villamosmérnök (űrkutatás, telekommunikáció)
10:15 - 11:15
402. terem
Rengeteg szó van arról, hogyan lakjuk le a bolygónkat, és ahogy telik az idő, egyre több lesz. Megfelelő háttér nélkül lehetetlenség eligazodni a sokszor ellentmondásos féligazságok között. Az előadás célja, hogy a tanult természettudományos alapokra fektetve levezesse, mit jelent a bolygónak, hogy van mit ennünk, fedél van a fejünk felett, vagy hogy kiugrunk Londonba a hétvégére... Hogyan fog kinézni az életed zero kibocsátás mellett mire annyi idős leszel, mint a szüleid? Mi alapján dönts technológiák között, amikor mindenki a legjobbat árulja? Témák: Napelem télen, rossz időben? Fenntarthatóan csak megfagyni lehet? Hidrogén/elektromos jármű, vagy a lovaskocsi a jövő? Mekkora területen terem meg 1 évnyi kajád? Fogunk éhezni 20 év múlva? Költözzünk inkább a Marsra? Az előadás után ezt te is el fogod tudni dönteni.
15.
Prímszámok, a világegyetem építőkockái
dr. habil Farkas Gábor - ELTE IK Komputeralgebra Tanszék
10:15 - 11:15
103. terem
Ajánlásként: http://frego.li/c88-primvadaszok https://index.hu/tudomany/ikerprim1115/
16.
Bajtárs ma még tán csak öt perc az élet...
dr. Szakály Attila - Soproni Vendéglátó Technikum tanár
10:15 - 11:15
202. terem
Második világháborús honvédek a keleti fronton - Don-kanyar- , korabeli fegyverbemutató, katonanóták élő előadással
17.
Miért lettem mégis orvos?
Dr. Herczeg Kata (online) - Semmelweis Egyetem, de fizetés nélküli szabadságon Svájcban
10:15 - 11:15
120. terem
Ki/mi az orvos? Orvosi egyetem=orvos? Miért választottam a Semmelweis Egyetemet? Mi történik az egyetemen? És utána? Döntési pontok és lehetőségek az orvossá válás során személyes élményeken keresztül.
18.
A jogász is ember, sőt!
Dr. Dugmanits Eszter - ügyvéd
10:15 - 11:15
204. terem
Ügyvédnek lenni nagy felelősség, ugyanakkor nagyon érdekes is nap mint nap változatos élethelyzeteket és problémákat látni. Ami a szépségét adja az pedig az, hogy te vagy az aki segíteni tud ezekben a helyzetekben irányt mutatni vagy akár megfordítani emberek sorsát! Egy közös beszélgetésre invitállak titeket a szakmámról, és egy ügyvéd mindennapjairól.
19.
Én így csináltam, hálózatot fejlesztek, és iszonyú jól szórakozom!
Farkas Bence - Deutsche Telekom, Hálózat fejlesztés
10:15 - 11:15
030. terem
A Telekom csoport hálózatának fejlesztése nem csak egy napi munka, hanem egy életre szóló kaland is! Megmutatom, hogyan lettem a legproblémásabb diákból majd az egyetemen majdnem kibukóból fejlesztő mérnök, mik azok a trükkök amik ahhoz kellenek, hogy azt csinálhassad amit szeretnél, hogyan húzd be az egyetemet, az állásinterjút és mi az amit én csináltam. Ennél érdekesebb előadás szerintem már nem is lehetne. Csak ha hoznék egy fókát.
20.
10 év alatt a gyakornokságtól a cégvezetésig, nőként a technológia világában
Szele Adrienn - IT Business Partner Caritas Bécs
10:15 - 11:15
203. terem
A külföldi életpálya örömei és buktatói, boldogulás és bizonyítás három nyelven, nőként, egy férfiak által dominált termelésközeli iparágban. A vállalati tanácsadás mint szakma bemutatása, a technológiai fejlesztések / innovatív IT megoldások kreatív és kihívásokkal teli világa. Női vezetőnek lenni és megtalálni a saját hangunkat. Visszatekintés az iskolai évekre és mindarra, mi mindent adott a BOLYAIS mentalitás a felnőtt élethez.
Második idősáv (11:30 - 12:30) előadásai:
21.
Hobbi és munka - sportoktatói tevékenység
Szabolcs Gergely - Önvédelmi Műhely, oktató - (Sakura Egyesület)
11:30 - 12:30
407. terem
Sportoktatói, edzői tevékenységet a legtöbben szerelemből, másodállásban űznek. Ahhoz, hogy valaki ezt jól csinálja, valóban feltétel az őszinte elköteleződés. Ugyanakkor ezt is lehet okosan csinálni, ugyanis miért ne lehetne ezzel jövedelemkiegészítést is generálni, még akkor is, ha "csak" másodállásban csináljuk?
22.
Pszichológia Budapesten és Szombathelyen
Kiss Mihály - OVB fiókvezető
11:30 - 12:30
406. terem
Miben különbözik a budapesti és a szombathelyi pszichológia oktatás, melyiket választanám, és miért is érdemes ezt tanulni.
23.
A streaming a világban, oktatásban
Mandácskó Zoltán - PPKE, stúdiómérnök
11:30 - 12:30
307. terem
Ma már biztosan sokatok hallott a kifejezésről, de vajon tudjátok, mi is az a "streaming"? Ne aggódjatok, nem egy titkos tudományos kifejezés, hanem egy izgalmas és interaktív módszer, amely a digitális korszakunk egyik legnagyobb találmánya. A streaming lényege, hogy online, az interneten keresztül élőben nézhetünk vagy hallgathatunk különböző tartalmakat, legyen az film, zene, tanulás vagy éppen játék. Az olyan platformok, mint a YouTube, Netflix, Spotify vagy Twitch, megváltoztatták azt, ahogyan információkhoz jutunk, szórakozunk és tanulunk. Az online tanulás révén rengeteg lehetőséged van saját tempódban haladni. Egy-egy tananyagrészletet többször visszanézhetsz vagy meghallgathatsz, hogy minden apró részletet érts. Az interaktív órák, például a matematika vagy a tudományos tantárgyak esetében, élő streamként követhetők, ahol még a tanártól is kérdezhetsz élőben.
24.
Kamaszkor? Megélni! Nem túlélni!
Csiba Péter - ecomDATA GmbH, CTO
11:30 - 12:30
305. terem
A kamaszkor életünk egyik legnehezebb része, amelyet aztán felnőttként hajlamosak vagyunk elfelejteni. Ma a kamaszok helyzete a régi korokhoz képest egyszerű - valójában rengeteg lelki nehézség nyomja e korosztály vállát. Az előadás lényege, hogy hogyan lehet ezt a korszakot megélni, nem pedig túlélni. Hogyan lehet önmagunkra figyelni, megtalálni és megtartani a határainkat, és mire kell figyelni, hogy a kamaszkor végén egy boldog egészséges felnőtt szülessen meg. Kis pszichológia, integrálelmélet, saját tapasztalatok, őszintén, tabuk nélkül. Egy kiegyensúlyozottabb, egészségesebb korosztályért.
25.
A levéltári irat mint az igazság forrása?
Dr. Pál Ferenc - Magyar Nemzeti Levéltár Vas Megyei Levéltára, főlevéltáros
11:30 - 12:30
303. terem
Miért "hazudnak" a történeti dokumentumok, hogyan lehet kiszűrni a források hamis adatait? Gyakorlati példák, szövegértéssel és szövegelemzéssel.
26.
Továbbtanulás Bécsben
Molnár Kata, Hirschbok Hanna - Diák (FHWien der WKW, Fachhochschule des BFI Wien)
11:30 - 12:30
304. terem
Érdekel az ausztriai továbbtanulás? Ha kíváncsi vagy milyen egy nemzetközi nagyvárosban, Bécsben egyetemre járni, most megismerhetsz két egyetemet, az oktatási rendszert, a bécsi életet és igyekszünk bármilyen kérdésre is válaszolni!
27.
A relaxáció pszichológiája
Schütz Brúnó (online) - ELTE pszichológia alapszak, 3. év ; Nyelv és Agy Kutatócsoport
11:30 - 12:30
029. terem
A pszichológiai tudás gyakorlati alkalmazásának fontos célja a mentális egészség támogatása és védelme. Ezzel kapcsolatban talán az egyik legfontosabb téma napjainkban a stresszel való megküzdés, a minőségi pihenés és feltöltődés elősegítése. Az alkalmat egy elméleti és egy közös gyakorlati részből szeretném felépíteni. Az előadás során a stressz lélektani hatásairól ejtünk szót, különös tekintettel arra, hogyan miként járul hozzá a hosszú távú pszichés terheléshez, és milyen megküzdési formákat fejleszthetünk ki ellene. Ezután megvizsgáljuk a pihenés és relaxáció lelki és idegrendszeri hátterét is. A foglalkozást egy közös, vezetett relaxációval zárhatjuk, amelyen bárki szabadon részt vehet, aki szeretne 15-20 percet könnyedén pihenni, és néhány pillanat erejéig megtapasztalni, milyen jó és felfrissítő hatással lehet egy rövid kikapcsolódás az ember hangulatára és gondolkodására.
28.
Akkumulátorfejlesztői műszaki előadás
Lágler Gergely - Xtalin Mérnöki Tervező Kft.
11:30 - 12:30
102. terem
Akkumulátorfejlesztői műszaki előadás (csak Kristálytiszta Elektronikás tapasztalattal rendelkezőknek ajánlott) - Hogyan fejlesztünk elektromos hajtásrendszert, akkumulátort, akkumulátorelektronikát
29.
Kutatói tevékenység az egyetem alatt
Sánta Ádám - PhD hallgató (Szegedi Tudományegyetem, Szegedi Biológiai Kutatóközpont)
11:30 - 12:30
034. terem
Kutatói tevékenység az egyetem alatt Másodéves doktorandusz hallgatóként immár lassan öt éve dolgozok a Szegedi Biológiai Kutatóközpontban. Az előadásom során szeretném bemutatni, milyen lehetőségek vannak az egyetemi évek alatt kutatómunkát végezni (elsősorban a szegedi egyetemre koncentrálva). Szó lesz arról, mi alapján érdemes szakdolgozati helyet, kutatócsoportot keresni, valamint milyen dolgokra érdemes figyelni. Ezentúl bemutatom, mindezek hogy történtek az én esetemben.
30.
Nukleáris szimfónia: a neutronok és atommagok tánca
Bödör Gábor - Hallgató (BME TTK fizikus (NTI))
11:30 - 12:30
217. terem
Az előadás során szemléletesen áttekintjük az atommagot összetartó erőket, megválaszoljuk a kérdést: mitől stabil vagy instabil egy atommag? Megnézzük egy szabad neutron életének legfontosabb lehetséges történéseit, majd betekintünk a láncreakció folyamatába, illetve egy ezen alapuló reaktor tervezésének szépségeibe és nehézségeibe.
31.
Királyság-e a bíróság?
Fejes Fruzsina - Pesti Központi Kerületi Bíróság, bíró
11:30 - 12:30
401. terem
A jog világa iránt érdeklődőknek szeretném bemutatni a klasszikus jogi hivatásrendek (bíró, ügyész, ügyvéd) pályamodelljét, illetve ha lesz rá önként jelentkező, egy “próbatárgyalás” keretében eljátszanánk egy bírósági tárgyalást, amiben a szereplőket (ügyész, védő, vádlott, tanúk) a diákok testesítenék meg.
32.
Építészeten belül és azon túl
Bilák László Olivér - NARMER építészeti stúdió, tervező építészmérnök
11:30 - 12:30
408. terem
Az előadásban beszélnék a BSc képzés alatti tapasztalatokról, valamint hogyan jutottam ki több hónapra egyiptomi ásatásra, valamint, hogyan kerültem be egy nagy presztízsű posztgraduális képzésbe.
33.
Sarki fény Magyarországról?!
Dr. Barta Veronika - HUN-REN Földfizikai és Űrtudományi Kutatóintézet, tudományos főmunkatárs
11:30 - 12:30
103. terem
Az idei év során rekordot döntött a hazai sarki fény észlelések száma (pl. az Időkép szerint már 13 alkalommal lehetett a kamerákon lencsevégre kapni). Mi lehet ennek az oka? Milyen folyamatok állnak a háttérben? Valóban egyre gyakoribb a jelenség? Mire kell figyelnünk, ha adott esetben mi is szeretnénk végre látni? A végén pedig néhány újkeletű "városi legenda" a jelenséggel kapcsolatban, aminek nem érdemes bedőlni...
34.
Karrierkanyarjaim
Habonné Németh Anna (online) - Nestlé, Senior Talent Acquisition Specialist
11:30 - 12:30
120. terem
Karrierutam megosztása során szeretném megnyugtatni azokat a diákokat (is), akik nem tudják pontosan, hogy mik szeretnének lenni, mit szeretnének tanulni. Illetve bíztatni fogok mindenkit, hogy az egyéniségéhez megfelelő tanulmányokat/munkahelyet válasszon.
35.
Tesla vagy lovaskocsi?
Ferenczi Balázs - Joanneum Research, villamosmérnök (űrkutatás, telekommunikáció)
11:30 - 12:30
402. terem
Rengeteg szó van arról, hogyan lakjuk le a bolygónkat, és ahogy telik az idő, egyre több lesz. Megfelelő háttér nélkül lehetetlenség eligazodni a sokszor ellentmondásos féligazságok között. Az előadás célja, hogy a tanult természettudományos alapokra fektetve levezesse, mit jelent a bolygónak, hogy van mit ennünk, fedél van a fejünk felett, vagy hogy kiugrunk Londonba a hétvégére... Hogyan fog kinézni az életed zéró kibocsátás mellett mire annyi idős leszel, mint a szüleid? Mi alapján dönts technológiák között, amikor mindenki a legjobbat árulja? Témák: Napelem télen, rossz időben? Fenntarthatóan csak megfagyni lehet? Hidrogén/elektromos jármű, vagy a lovaskocsi a jövő? Mekkora területen terem meg 1 évnyi kajád? Fogunk éhezni 20 év múlva? Költözzünk inkább a Marsra? Az előadás után ezt te is el fogod tudni dönteni.
36.
Történelmi olimpiai játékok - olimpiai játékok a történelemben.
Sterbenz László - Soproni Vendéglátó Technikum, igazgató
11:30 - 12:30
202. terem
Jelképek, botrányok, érdekességek, magyar győzelmek a modern kor legnagyobb sportrendezvényein
37.
Labdageometria
Lénárt István - ELTE TTK/TÓK, nyugdíjas óraadó
11:30 - 12:30
216. terem
Bolyai János azért alkothatta meg új, más világát, mert ki tudott lépni a már ismert és megszokott geometriák világából. A Labdageometria műhelyfoglalkozás célja, hogy a résztvevők átéljék ezt az élményt: lépjenek ki a megszokott euklideszi világból, és fedezzék fel a gömbi geometria új, más világát kísérletezés, vita és közös gondolkodás útján. Aki ezt az első lépést megtette, annak már sokkal könnyebb megérteni Bolyai gondolatmenetét egy félgömbmodell segítségével. Én magam is ezen az úton jutottam el az új geometriáig. Szeretettel várok mindenkit!
38.
Érdemes? Egészségügy traumatológus szemmel
dr. Balasa Tibor - VVMEOK Traumatológia, orvos
11:30 - 12:30
041. terem
Kötetlen beszélgetés a gyógyításról, hullámvölgyek és hegyek
39.
Boldogságkeresés Dániában
Darvalics Bianka - Department of Clinical Epidemiology, Aarhus University, biostatisztikus
11:30 - 12:30
123. terem
Jaj this is so 2022... De igyekszem idén még relevánsabb lenni. Matekfaktosok, orvosjelöltek, Karikó Katalin fanok jöjjetek. Ha unjátok a szélcsendet, a napsütést és a 20 fok feletti hőmérsékletet jöjjetek. Én meg hozok csokit.
40.
Hobbizó élet
Farkas Bence - Deutsche Telekom, Hálózat fejlesztés
11:30 - 12:30
030. terem
Én a világ legnagyobb halogató művésze, szeretném megosztani azt az érzést, amit az ad ha minden érdekel. Válassz évi 2 új hobbit, akkor is ha hülyeség, mert mindenből tanulsz valamit. Tavaly a főzést mutattam be, idén rámegyek a mindenre, és csapongunk a regeneratív talajgazdálkodás, a tradícionális borotválkozás, a villanyszerelés, sörfőzés, és a gombásztanfolyam vonalán. És ha valamelyik hobbi megtetszik, én szívesen jövök hogy együtt tanuljunk!
41.
Egy világvállalat belülről
Szele Adrienn - IT Business Partner Caritas Bécs
11:30 - 12:30
203. terem
Betekintés nagy acélipari világvállalatok vállalatiranyitási, termelésirányítási rendszereibe, komplex projektmenedzsment témákba, a fenntartható vállalatirányítás és ökológiai célok megvalósításai a nehéziparban, az európai termelési ágazatok stratégiai megfontolásai a jövőbeni versenyképesség fenntartásához. Reális példákkal Németországból, Ausztriából, Finnországból, Svédországból, stb
Jelentkezés előadásokra (csak bolyais e-mail címmel)